Νοσηλεία

AFLAIA-KYRIAKOY-PAIDON-noshleia

Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών Παναγιώτη και Αγλαΐας Κυριακού

Καλώς ήλθατε,
Σας καλωσορίζουμε στο Γενικό Νοσοκομείο Παίδων «Παν. & Αγλαϊας Κυριακού».

Το προσωπικό του Νοσοκομείου βρίσκεται στη διάθεσή σας και θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να γίνει η διαμονή σας όσο το δυνατό πιο άνετη και ευχάριστη.

Όλο το προσωπικό του Νοσοκομείου έχει λάβει την απαραίτητη κατάρτιση και είναι σε θέση να σας βοηθήσει. Για οποιαδήποτε απορία ή ερώτηση μη διστάσετε να απευθυνθείτε στην υπεύθυνη Νοσηλεύτρια του κάθε Τμήματος ή Κλινικής. Εφόσον κριθεί απαραίτητο, για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει θα ενημερωθούν οι γιατροί που φροντίζουν τον ασθενή.

Τρόποι Εισόδου του Ασθενούς για Νοσηλεία

Από τα πρωινά ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΙΑΤΡΕΙΑ, την ημέρα του ραντεβού, μετά από την εξέταση ιατρού.
•    Προσέλευση του ασθενούς ή συγγενικού του προσώπου στη γραμματεία των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων.
•    Έκδοση κάρτας εξέτασης
•    Οικονομική διευθέτηση.
Από το ΤΜΗΜΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΝ ΠEΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ, κατά την ημέρα που εφημερεύει το Νοσοκομείο, μετά από εξέταση και εκτίμηση του εφημερεύοντος ιατρού.
•    Προσέλευση ασθενούς στο Τμήμα Επείγοντων Περιστατικών.
•    Προσκόμηση βιβλιαρίου ασθενείας στο Τμήμα Κίνησης Ασθενών.
•    Ταμειακή τακτοποίηση παρακλινικών εξετάσεων, εφόσον απαιτείται

Τι να φέρετε μαζί σας*:
Σε περίπτωση που συνοδεύετε κάποιον από τους μικρούς μας ασθενείς και θα διανυχτερεύσετε στο Νοσοκομείο μας, προτείνουμε να έχετε μαζί σας τα ακόλουθα:
• Ατομικό Βιβλιάριο Υγείας
• Δύο αλλαξιές για καθημερινά
• Νυχτικό, πυζάμες, παντόφλες
• Τηλεφωνικούς αριθμούς επικοινωνίας με κοντινούς συγγενείς
• Είδη προσωπικής υγιεινής
• Πετσέτα μπάνιου, φανέλα
• Όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο προσωπικού γιατρού (εάν υπάρχει)
Δίπλα σε κάθε κρεβάτι υπάρχει ένα μικρό ντουλάπι για τα προσωπικά σας αντικείμενα. Θυμηθείτε, ότι ο αποθηκευτικός χώρος είναι περιορισμένος και συνεπώς δεν θα πρέπει να φέρετε αντικείμενα και είδη πλέον των απαραιτήτων.

Τιμαλφή και Χρήματα
Παρακαλούμε μην φέρνετε στο Νοσοκομείο αντικείμενα αξίας, όπως κοσμήματα, και μεγάλα χρηματικά ποσά. Το Νοσοκομείο δεν φέρει ευθύνη για απώλεια αντικειμένων ή χρημάτων.

(*Εάν η εισαγωγή στο Νοσοκομείο έγινε μέσω των επειγόντων περιστατικών και όχι μετά από προγραμματισμένη επίσκεψη, μερικές από τις παρακάτω πληροφορίες δεν αφορούν την περίπτωσή σας, ωστόσο, θεωρούμε ότι είναι χρήσιμο να τις γνωρίζετε.)

Φαρμακευτική Αγωγή
Εάν το παιδί ακολουθεί κάποια φαρμακευτική αγωγή πριν την εισαγωγή του στο Νοσοκομείο μας, είτε κατόπιν συνταγής ιατρού, είτε από το φαρμακείο, παρακαλείστε να φέρετε μαζί σας τα φάρμακα. Η νοσηλεύτρια και ο γιατρός που θα το επισκεφθεί θα πρέπει να λάβουν γνώση διότι είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουν ακριβώς τα φάρμακα που έχει πάρει ώστε να αποφασισθεί η φαρμακοθεραπεία.

Αφού λάβουν γνώση οι αρμόδιοι, τα φάρμακα θα πρέπει να επιστρέφονται στους γονείς, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος να χρησιμοποιηθούν από τα παιδιά.

Είναι πιθανό η φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνουν οι ασθενείς πριν την εισαγωγή τους στο Νοσοκομείο να κριθεί ακατάλληλη. Στην περίπτωση αυτή τα φάρμακα θα πρέπει να επιστρέφονται με οδηγίες αμέσως.

Χώρος Στάθμευσης
Υπάρχει περιορισμένος χώρος στάθμευσης για τα αυτοκίνητα σας, όπως επίσης είναι ιδιαίτερα δύσκολη η εύρεση χώρου στάθμευσης στη γύρω περιοχή. Σας συμβουλεύουμε να οργανώσετε τη μεταφορά στο Νοσοκομείο, είτε με κάποιο δικό σας άνθρωπο, είτε με ταξί, ή ακόμη και με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Άφιξη στο Νοσοκομείο
Κατά την άφιξή σας στο Νοσοκομείο θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Γραφείο Κίνησης Ασθενών, το οποίο θα σας εξυπηρετήσει και θα σας βοηθήσει στη διαδικασία της εισαγωγής.
Κατά την άφιξή σας σε οποιαδήποτε Τμήμα ή Κλινική του Νοσοκομείου, θα συναντήσετε ένα μέλος του Νοσηλευτικού προσωπικού, το οποίο θα σας δώσει την απαραίτητη ταυτότητα για τη διαμονή του παιδιού στο Νοσοκομείο.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ενημερώστε το προσωπικό του Νοσοκομείου σε περίπτωση που ο ασθενής:
• Πάσχει από αλλεργίες
• Λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή
• Χρειάζεται κάποιον να φροντίσει για τα ασφαλιστικά του οφέλη
• Έχει πολύτιμα αντικείμενα ή χρήματα προς φύλαξη
• Έχει εξωτερικά ιατρικά ραντεβού τα οποία θα χάσει κατά την παραμονή στο Νοσοκομείο
• Επιθυμεί να ενοικιάσει τηλεόραση κατά την διαμονή του (Παρακαλείστε να χρησιμοποιείτε ακουστικά τις ώρες κοινής ησυχίας) Μπορείτε επίσης να φέρετε ραδιοκασετόφωνο με ακουστικά.

Στην Κλινική / Τμήμα
Υπάρχει ξεχωριστό καθημερινό πρόγραμμα λειτουργίας για κάθε Τμήμα ή Κλινική του Νοσοκομείου και το προσωπικό βρίσκεται στη διάθεσή σας για να απαντήσει στις ερωτήσεις αλλά και στις όποιες ανησυχίες σας.

Νοσηλευτικό προσωπικό
Κατά την εισαγωγή του παιδιού στο Νοσοκομείο θα σας παραλάβει νοσηλευτής ή νοσηλεύτρια που θα είναι υπεύθυνος/η για την οργάνωση των νοσηλευτικών αναγκών. Το νοσηλευτικό προσωπικό εργάζεται με βάρδιες. Στην αρχή κάθε βάρδιας ο υπεύθυνος νοσηλευτής/τρια θα έρχεται για να τον/τη γνωρίσετε, έτσι ώστε να ξέρετε σε ποιόν θα πρέπει να απευθυνθείτε σε περίπτωση που προκύψει ανάγκη.  Κάθε Τμήμα ή Κλινική έχει μια έμπειρη αδελφή η οποία είναι υπεύθυνη για την ευρύτερη διαχείριση. Μη διστάσετε να ρωτήσετε εάν χρειάζεστε κάποιες πληροφορίες ή έχετε κάποιες ανησυχίες.

Το Νοσηλευτικό προσωπικό φέρει στολή με διαφορετικά χρώματα ανάλογα με τον βαθμό και κλινική και φέρει ταυτότητα με το όνομα και την ειδικότητά του. Εφόσον επιθυμείτε να μάθετε περισσότερα, μπορείτε να ρωτήσετε το νοσηλευτικό προσωπικό το οποίο θα είναι σε θέση να σας ενημερώσει.

Θεραπεία
Κατά την διάρκεια της παραμονής στο Νοσοκομείο θα σας δοθούν σαφείς οδηγίες και πλήρης περιγραφή σχετικά με οποιαδήποτε προτεινόμενη θεραπεία, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων που ενδέχεται να εγκυμονεί, έτσι ώστε να δώσετε την συγκατάθεσή σας.

Συγκατάθεση για τη θεραπεία
Ο Νόμος υποχρεώνει το Νοσοκομείο να λαμβάνει την γραπτή συγκατάθεσή του ασθενούς ή του κηδεμόνα του για οποιαδήποτε σημαντική προς αυτόν ενέργεια ή επέμβαση. Το προσωπικό θα σας εξηγήσει τους κινδύνους, τα πλεονεκτήματα, και τις εναλλακτικές λύσεις. Εάν δεν είστε σίγουρος /η, για κάποιο θέμα της προτεινόμενης θεραπείας, μη διστάσετε να ρωτήσετε κάποιο ανώτερο μέλος του προσωπικού.

Κοινωνικοί Λειτουργοί
Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί που εργάζονται στο Νοσοκομείο προσφέρουν συμβουλές, υποστήριξη και πρακτική βοήθεια σε σας και την οικογένειά σας. Εάν ανησυχείτε για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα που έχει προκύψει ή θεωρείτε ότι υπάρχει πιθανότητα να προκύψει, όπως για παράδειγμα τι θα πρέπει να κάνετε μετά την έξοδο από το Νοσοκομείο, συμβουλευτείτε κοινωνικό λειτουργό.
Ιατρικές Πληροφορίες

Διατήρηση Πληροφοριών
Το Νοσοκομείο διατηρεί τις πληροφορίες ονόματος, διεύθυνσης, ημερομηνία γέννησης και στοιχεία προσωπικού ιατρού. Επίσης, το Νοσοκομείο διατηρεί τις πληροφορίες που αφορούν την ιατρική κατάσταση του ασθενούς καθώς και τις θεραπείες που χορηγήθηκαν από το Νοσοκομείο. Αυτές οι πληροφορίες παραμένουν ως Ιατρικό Αρχείο, είτε σε χειρόγραφη μορφή, είτε σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Στο Ιατρικό Αρχείο, επίσης, παραμένουν για μια συγκεκριμένη περίοδο υλικό απεικονιστικών εξετάσεων.

Χρήση των Πληροφοριών
Το Νοσοκομείο θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες αυτές προκειμένου παρέχει στον ασθενή την απαραίτητη φροντίδα.

Επίσης, οι πληροφορίες αυτές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες στην περίπτωση που ο ασθενείς επανέλθει στο Νοσοκομείο μας

Άλλοι λόγοι
Οι πληροφορίες που διατηρεί το Νοσοκομείο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθούν για το σχεδιασμό και την διαχείριση της Δημόσιας Υγείας από το ΕΣΥ και της Ιδιωτικής Υγείας από το Υπ. Υγείας και Πρόνοιας.

Το Νοσοκομείο πρέπει να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες ώστε να μπορεί να παρακολουθεί τα πρότυπα φροντίδας και να στηρίζει το προσωπικό στη βελτίωση της εργασίας του.

Το Νοσοκομείο, επίσης, χρησιμοποιεί πληροφορίες για να αξιολογεί την γνώμη ασθενών και συνοδών.
Στην αποστολή του Noσοκομείου μας συμπεριλαμβάνεται και η προαγωγή της εκπαίδευση και της έρευνας, έτσι ώστε οι πληροφορίες του ιατρικού Αρχείου να χρησιμοποιούνται και στα ευρύτερα πλαίσια της Ιατρικής Έρευνας με τη συγκατάθεση των γονιών.

Ωστόσο, η χρήση των πληροφοριών δεν γίνεται αυθαίρετα, αντιθέτως διέπεται από το υπάρχον νομικό πλαίσιο.

Παροχή Πληροφοριών
Η παροχή πληροφοριών και η πρόσβαση στις προσωπικές πληροφορίες των ασθενών διέπεται από αυστηρή νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένης και της Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Οι ίδιοι οι ασθενείς ή οι κηδεμόνες τους έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν έγγραφες πληροφορίες από το ιατρικό αρχείο τους, αλλά είναι πιθανό να μην είναι αυτό εφικτό την ημέρα του αιτήματος. Η οικογένεια και οι φίλοι του ασθενούς δεν μπορούν να δουν τα αρχεία παρά μόνο μετά από αίτηση του ασθενούς ή του κηδεμόνα του.

Εάν επιθυμείτε να δείτε το ιατρικό αρχείο του παιδιού, ή έχετε ερωτήσεις επάνω στο θέμα, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με τον Υπεύθυνο του Ιατρικού Αρχείου.

Έρευνα
Το Νοσοκομείο μας εκτώς, από την ιατρο-νοσηλευτική φροντίδα, είναι ίδρυμα για εκπαίδευση και έρευνα. Κατά την διάρκεια της παραμονής του ασθενούς ενδέχεται να ζητηθεί από τον κηδεμόνα η συμμετοχή σε κάποια ιατρική ερευνητική μελέτη. Ο ασθενής δεν είναι υποχρεωμένος να συναινέσει, αλλά έχει το δικαίωμα να αρνηθεί τη συμμετοχή.

Εφόσον ο γονιός ή ο κηδεμόνας αποδεχθεί τη συμμετοχή σε κάποιο ερευνητικό πρόγραμμα, ο ίδιος ο ιατρός θα του παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το ερευνητικό πρόγραμμα και θα του ζητήσει να υπογράψει τα απαραίτητα έγγραφα.

Η επίβλεψη των ιατρών είναι πολύ σημαντική για τη θεραπεία των ασθενών Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η συλλογή των ιατρικών δεδομένων από το αρχείο των ασθενών. Οι πληροφορίες που συλλέγονται δεν αναφέρονται ονομαστικά σε ασθενείς αλλά τα αποτελέσματα της έρευνας ενδέχεται να δημοσιευθούν σε ιατρικά έντυπα.
Για οποιοδήποτε ιδιαίτερο πρόβλημα οι γονείς μπορούν να απευθύνονται και στο «Γραφείο Επικοινωνίας με τον Πολίτη» που βρίσκεται στον 5ο όροφο του Νοσοκομείου.

Οι ασθενείς κατά την εισαγωγή τους στο Νοσοκομείο θα πρέπει να προσκομίσουν τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

1. Το βιβλιάριο του ασφαλιστικού ταμείου, όπως πχ :
• ΙΚΑ
• ΟΓΑ
• Στρατιωτικών Υπηρεσιών (ΣΔΑ, ΓΕΑ, ΓΕΝ, ΥΕΝ)
• ΤΣΑΥ
• Απορίας
• ΤΥΔΚΥ
• ΔΥ και άλλα

2. Στα βιβλιάρια ασφάλισης των στρατιωτικών (ΣΔΑ – ΓΕΣ – ΓΕΑ- ΥΕΝ) ο ιατρός θα πρέπει να αναγράφει στο βιβλιάριο την ημερομηνία εισαγωγής του παιδιού στο Νοσοκομείο ενώ την ημέρα εξόδου, το Τμήμα Κίνησης Αρρώστων θα πρέπει να αναγράφει τα νοσήλια.

3. Ειδικά στη περίπτωση της προγραμματισμένης εισαγωγής, για οποιοδήποτε ασφαλιστικό ταμείο εκτός των ανωτέρω, οι ασθενείς θα πρέπει να προσκομίζουν εισιτήριο από το ταμείο τους. Αυτό σημαίνει ότι κατά την επίσκεψη στα Εξωτερικά Ιατρεία και την οριστικοποίηση του ραντεβού για την ημερομηνία εισαγωγής ή εγχείρησης θα πρέπει να συμπληρώνεται βεβαίωση εισαγωγής από κάποιον γιατρό της αντίστοιχης κλινικής και να θεωρείται το γνήσιο της υπογραφής του από το Τμήμα Κίνησης Ασθενών. Κατόπιν, οι γονείς των ασθενών μεταβαίνουν στο ταμείο τους, όπου τους χορηγείται εισιτήριο για την ημέρα εισαγωγής του παιδιού στο νοσοκομείο.

4. Στην περίπτωση έκτακτης εισαγωγής, οι γονείς του ασθενή θα πρέπει να προσκομίσουν το βιβλιάριο του ασφαλιστικού τους φορέα. Το εισιτήριο από το ασφαλιστικό τους ταμείο θα πρέπει να προσκομισθεί κατά τη διάρκεια νοσηλείας του παιδιού ή κατά τη μέρα εξόδου του. Σε περίπτωση που δεν προσκομισθεί το εισιτήριο, τα έξοδα νοσηλείας θα επιβαρύνουν τους γονείς.