Υπηρεσίες Υποστήριξης
Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών Παναγιώτη και Αγλαΐας Κυριακού
Το Νοσοκομείο μας, στην προσπάθεια του να εξασφαλίσει ένα άνετο και ευχάριστο περιβάλλον τόσο για τα παιδιά που φιλοξενεί όσο και για τις οικογένειές τους, προσφέρει μία σειρά από υπηρεσίες υποστήριξης που πλαισιώνουν τις βασικές ιατρονοσηλευτικές παροχές του. Ειδικοί επιστήμονες, όπως ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, διαιτολόγοι και φυσιοθεραπευτές βρίσκονται πάντοτε στη διάθεση των γονέων και τους βοηθούν να αντιμετωπίσουν τις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού τους.
Επίσης, για τα παιδιά με παθήσεις που απαιτούν μεγαλύτερο διάστημα παραμονής στο Νοσοκομείο έχει προβλεφθεί, στα πλαίσια των παροχών του Ιδρύματος, και η λειτουργία ενός σχολείου.
ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
«Προσεγγίζοντας την παιδική ψυχή με το παιχνίδι»
Μία από τις πιο συνηθισμένες λέξεις που έρχονται στο μυαλό όταν αναφερόμαστε στα παιδιά είναι η λέξη «παιχνίδι». Ίσως, η πρώτη απόπειρα του παιδιού να παίξει να είναι όταν αυτό αγγίζει το στήθος της μητέρας και το επεξεργάζεται. Το παιχνίδι, αν και είναι ένας ιδιαίτερος τρόπος προσέγγισης ενός παιδιού, αποτελεί μια πολύ μεγάλη και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς του. Παράλληλα, είναι το πιο ισχυρό μέσο έκφρασης του παιδιού. Είναι ένα μέσο εξωτερίκευσης συναισθημάτων ή απλής βίωσης αυτών. Παίζοντας, ένα παιδί μαθαίνει, πειραματίζεται, ευχαριστιέται, απογοητεύεται και σταδιακά ανακαλύπτει τον εαυτό του και τον κόσμο που το περιβάλλει.
Σύμφωνα με την Ένωση Βρετανών Παιγνιοθεραπευτών, ο ορισμός της Παιγνιοθεραπείας έχει ως εξής: «είναι η δυναμική μεταξύ του παιδιού και του παιγνιοθεραπευτή κατά την οποία το παιδί ερευνά με το δικό του ρυθμό και τις δικές του ανάγκες, ζητήματα περασμένα ή τρέχοντα, συνειδητά ή μη, που επηρεάζουν τη ζωή του παιδιού στο παρόν.» Η θεραπευτική σχέση (παιγνιοθεραπευτή – παιδιού) επιτρέπει στο παιδί να βασιστεί στους εσωτερικούς του πόρους οι οποίοι θα επιφέρουν την ωρίμανση και την αλλαγή. Η παιγνιοθεραπεία είναι «παιδοκεντρική» ως προς το ότι το παιχνίδι είναι το πρωτεύον μέσο και ο λόγος το δευτερεύον (Association of Play Therapists Newsletter, 1985).
Mία από τις συνηθισμένες φράσεις που χρησιμοποιούμε όταν αναφερόμαστε σε ένα παιδί είναι η ακόλουθη: «απλά παίζει», που υπονοεί ότι το παιδί σχεδόν δεν κάνει τίποτε. Παρ’ όλα αυτά, το παιχνίδι μπορεί να απορροφήσει ένα παιδί και να θεωρηθεί πολύ πιο σημαντικό από ότι μπορεί να θεωρηθεί η δουλειά για κάποιον ενήλικα. Για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με σεβασμό. Στη βρεφική ηλικία, το παιχνίδι βοηθάει το παιδί να αποκτήσει τον έλεγχο του σώματός του. Αρχικά υπάρχει μια κίνηση στα άκρα του και άσκηση στους μυς του και όσο το παιδί μεγαλώνει υποβάλλει τον εαυτό του σε προοδευτικά πιο δύσκολες δραστηριότητες. Αργότερα, τα παιδιά παίζουν με τους ήχους, τις λέξεις και τα αντικείμενα με σκοπό την ανάπτυξη καινούργιων ικανοτήτων, τη γνώση αλλά και την ευχαρίστηση που αντλούν μέσα από το παιχνίδι. Το παιχνίδι βοηθά το παιδί να αντιλαμβάνεται τον κόσμο σε μια οργανωμένη φόρμα. Ο ρόλος του παιγνιοθεραπευτή είναι να «συλλάβει» αυτόν τον φυσικό τρόπο επικοινωνίας. Το παιχνίδι από μόνο του δεν είναι αρκετό για να επιφέρει αλλαγές. Οι παρεμβάσεις και η αξιοποίηση του τρόπου με τον οποίο το παιδί επιλέγει να παίξει είναι καθοριστικά. Το παιχνίδι του παιδιού είναι επίσης ενδεικτικό της ικανότητας του να επικοινωνεί και να ανακαλύπτει τη σχέση του με τους ενήλικες. Αυτοί θα πρέπει να φροντίζουν το παιδί να βρίσκεται σε ένα περιβάλλον τέτοιο που να καλλιεργεί, να ενισχύει και να ενθαρρύνει την ενασχόλησή του με το παιχνίδι , ενώ παράλληλα ο ενήλικας να αποτελεί υπόδειγμα για το παιδί. Οι ενήλικες παρέχουν στο παιδί πιθανούς κανόνες συμπεριφοράς. Όμως το παιδί χρειάζεται επίσης να βρίσκεται σε περιβάλλον όπου θα του επιτρέπεται να εκφράζεται ελεύθερα και να νιώθει ασφάλεια ώστε να εξερευνήσει και να αναπτυχθεί μέσα σε ρεαλιστικά πλαίσια που καθορίζονται σε καθημερινή βάση.
Μέσω του παιχνιδιού, το παιδί ωριμάζει και γίνεται υπεύθυνο. Επίσης, το παιχνίδι αποτελεί συμβολικό μέσο, με το οποίο οι ενήλικες μεταδίδουν στο παιδί βασικές αλήθειες που αφορούν τόσο αυτό όσο και τις εμπειρίες του. Θεωρείται ότι το παιχνίδι είναι μια συγκεκριμένη και ιδιαίτερη γλώσσα του παιδιού, συνιστώντας τη μόνη ίσως γλώσσα που κατέχει από πολύ μικρή ηλικία που το βοηθά να λέει τι πραγματικά εννοεί και αισθάνεται.
Ο παιγνιοθεραπευτής παροτρύνει το παιδί να εξερευνήσει σκέψεις και συναισθήματα. Μέσω της θεραπευτικής σχέσης το παιδί αποκτά την αίσθηση της αυτο-εκτίμησης. Ο παιγνιοθεραπευτής φροντίζει να δημιουργήσει ατμόσφαιρα ζεστασιάς, κατανόησης, εμπιστοσύνης και πίστης ως προς τις ικανότητες του παιδιού, αποβλέποντας στο να κάνει το παιδί να νιώσει σημαντικό και να μάθει να τιμά τις προσωπικές του εμπειρίες επειδή ακριβώς ανήκουν σε αυτό. Όπως κάθε παιδί είναι μοναδικό, έτσι σημαντικά αποδεικνύεται και η δυνατότητα να συναναστρέφεται με έναν ενήλικα σε μια σχέση όπου δεν υπάρχουν συστάσεις, παρεμβολές, αποτροπές. Ο παιγνιοθεραπευτής αποδέχεται το παιδί όπως είναι και του το δείχνει. Έχει πίστη στην ικανότητα του παιδιού να αντιμετωπίζει την ζωή μοναδικά έτσι όπως αυτό ξέρει. Η Παιγνιοθεραπεία, αν και δεν είναι ευρέως διαδεδομένη ακόμα στην Ελλάδα, αποτελεί μια μέθοδο προσέγγισης του παιδιού – εφήβου πολλά υποσχόμενη και εξίσου αποτελεσματική. Ας μην ξεχνάμε, ότι είναι άμεσα συνδεδεμένη και βασισμένη στην «φυσική» γλώσσα των παιδιών, αυτή του παιχνιδιού. Όπως επεσήμανε άλλωστε και η Claire Winnicott (1984): «Αν μπορούσαμε να μάθουμε να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά στα παιδιά στα κρίσιμα συμβάντα της ζωής τους που τα φέρνουν σε εμάς, θα σώζαμε πολλά από αυτά από το να γίνουν, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, πελάτες μας για την υπόλοιπη ζωή τους».
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τι είναι το σχολείο του νοσοκομείου;
Το σχολείο του νοσοκομείου Παίδων «Παναγιώτη & Αγλαΐας Κυριακού» από το σχολικό έτος 1998-99 είναι ένα 6/θέσιο δημόσιο, Δημοτικό σχολείο και βρίσκεται εντός του κτιριακού συγκροτήματος του νοσοκομείου. Λειτουργικά το σχολείο είναι σχεδόν πάντα 10/θέσιο και άνω, συστεγάζεται με Νηπιαγωγείο, ενώ προστίθενται και ειδικότητες Αγγλικών και Μουσικής. Είναι μέρος του δημόσιου σχολικού συστήματος και υπάγεται στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας (Δώρου 9, Ομόνοια, Αθήνα). Από το έτος της ίδρυσής του και κάθε χρόνο εξυπηρετεί πάνω από 250 παιδιά. Βασική του αρχή, που εναρμονίζεται πλήρως με τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να συνεχίσουν την εκπαίδευση, ακόμα και κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους. Η Σύμβαση υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 1989 και τέθηκε σε ισχύ στις 2 Σεπτεμβρίου 1990, ενώ στην Ελλάδα κυρώθηκε στις 3 Δεκεμβρίου του 1992 με τον Ν.2101/92 (ΦΕΚ Α 192). Το δημοτικό σχολείο ιδρύθηκε ως σχολείο γενικής εκπαίδευσης, με το προεδρικό διάταγμα 289 του 1990 (ΦΕΚ 114/ Τ.Α.31/8/1990).
Όπως σημειώνει ο Β. Πανταζής (2009), στο βιβλίο του «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Δικαιώματα του Παιδιού και Εκπαίδευση», η Σύμβαση σε όλη της την έκταση υπογραμμίζει τα δικαιώματα συμμετοχής των παιδιών (participation), τονίζει όμως επίσης, αναφορικά προς τις ελλείψεις και την κατάσταση ανάγκης, το δικαίωμά τους για πρόνοια (provision), καθώς και εκείνο για προστασία (protection) απέναντι στην εκμετάλλευση και κακοποίηση που υφίστανται:
Προστασία(protection) Τα παιδιά πρέπει να απολαμβάνουν το δικαίωμα της προστασίας επειδή είναι πιο ευάλωτα και αναγκαστικά εξαρτώμενα από τους ενήλικες. Στην προστασία περιλαμβάνεται το δικαίωμα της ζωής, της επιβίωσης, της ανάπτυξης και της προστασίας από τη βία, την παραμέληση, την κακοποίηση και την εκμετάλλευση. Πρόνοια (provision) Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει το δικαίωμα στην ενημέρωση, στην κοινωνική ασφάλεια, στην υγεία και στην εκπαίδευση. Συμμετοχή (participation). Αυτό είναι και το πιο «επαναστατικό μέρος» της Σύμβασης, καθώς αναγνωρίζει το δικαίωμα του παιδιού να λαμβάνει μόνο του αποφάσεις και να συμμετέχει σε διάλογο. Με τη Σύμβαση του 1989 το παιδί αναγνωρίζεται πλέον ως μια ιδιαίτερη προσωπικότητα άξια σεβασμού και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια ξεχωριστή κοινωνική ομάδα και όχι πια ως αντικείμενο υπό προστασία. Αυτή η νέα προσέγγιση δημιουργεί ψυχολογικές και κοινωνιολογικές διαφοροποιήσεις, ιδιαίτερα στην εκπαίδευση.
Γιατί χρειάζεται;
Το σχολείο παρέχει καθ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας (Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους, ώστε να είναι σε θέση να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα σχολεία από τα οποία προέρχονται με τις λιγότερο δυνατές ελλείψεις. Η επανένταξη δηλαδή των παιδιών στο σχολείο προέλευσης, όταν ολοκληρωθεί η θεραπεία, αποτελεί το βασικό στόχο του διδακτικού προσωπικού του σχολείου. Σε ένα ιατρικό περιβάλλον, οι δραστηριότητες του σχολείου, στις οποίες οι μαθητές συμμετέχουν με προθυμία, επιδιώκουν να παρέχουν ένα βαθμό καθημερινής ομαλότητας και απόσπασης της προσοχής από τον πόνο και το άγχος της θεραπείας. Κάθε δάσκαλος του σχολείου είναι υπεύθυνος για τουλάχιστον μία κλινική. Στο τέλος της νοσηλείας και μετά από αίτημα του γονέα, χορηγείται μαζί με το εξιτήριο και βεβαίωση παρακολούθησης των μαθημάτων. Σήμερα οι κλινικές στις οποίες διατίθεται σχολική βοήθεια είναι οι εξής:
- Τμήμα Ειδικών θεραπειών (ογκολογικό)
- Παιδοψυχιατρική
- Ορθοπεδικές
- Παιδιατρικές
- Χειρουργικές
- Τεχνητού νεφρού
- Ξενώνας «Φλόγα»
Η «Φλόγα» είναι σύλλογος γονέων, παιδιών και εφήβων που έτυχε να αρρωστήσουν από νεοπλασματική ασθένεια και μεριμνά για την ιατρική, ψυχική και κοινωνική φροντίδα των ασθενών. Στεγάζεται σε ανεξάρτητο χώρο κοντά στο Νοσοκομείο. Η διεύθυνση του ξενώνα είναι: Αιγίου 6-8, Γουδή, Τ.Κ. 115 27, Αθήνα Τηλέφωνο: 210 7485000, email: info@floga.org.gr
Τι υπηρεσίες παρέχει το σχολείο;
Οι υπηρεσίες που παρέχει το σχολείο, μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τα εξής:
Άμεση, προγραμματισμένη διδασκαλία, σε καθημερινή βάση, για μαθητές του δημοτικού σχολείου και παιδιά προσχολικής ηλικίας. Υποδείξεις και συστάσεις για την ομαλή μετάβαση του μαθητή από το νοσοκομείο στο σχολείο από το οποίο προέρχεται. Βεβαίωση παρακολούθησης μαθημάτων για την ομαλή ένταξη του παιδιού στη σχολική κοινότητα που ανήκει. Συνεργασία με το σχολείο του μαθητή για την τήρηση του προγράμματος σπουδών όταν το επιτρέπει η κατάσταση της υγείας του και η ατομική του ικανότητα.
Για τους μαθητές με πολυήμερη ή ολιγοήμερη παραμονή στο νοσοκομείο η διδασκαλία τροποποιείται ανάλογα με τη χρονολογική ηλικία του παιδιού και κάποιες φορές και με τη νοητική του ηλικία. Αυτό συμβαίνει διότι ο εκπαιδευτικός λαμβάνει υπόψη του κάθε «ειδική παράμετρο», ώστε να προσαρμόζει το ημερήσιο πρόγραμμά του στις δυνατότητες αλλά και στις απαιτήσεις των μαθητών του. Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται και η ευαισθησία του για την ψυχική διάθεση στην οποία βρίσκεται ο κάθε ασθενής μαθητής. Παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί του νοσοκομειακού σχολείου είναι σε θέση να παρέχουν πληροφορίες αξιολόγησης, η συγκεκριμένη διαδικασία ολοκληρώνεται από το σχολείο της περιοχής του παιδιού. Τέλος, κάθε χρόνο μαθήματα παρακολουθούν και πολλά παιδιά διαφορετικής εθνοπολιτισμικής καταγωγής, παιδιά που μένουν στο νοσοκομείο, με εισαγγελική παραγγελία, όπως και πολλοί Ρομά, με προβλήματα στη γλώσσα και από διαφορετικό μαθησιακό υπόβαθρο. Από την πολύχρονη εμπειρία των εκπαιδευτικών του σχολείου μας έχει προκύψει ότι η καλλιέργεια του σεβασμού στη διαφορετικότητα, καθώς και η προώθηση διαφορετικών τρόπων μάθησης συμβάλλουν στην αντιμετώπιση προβλημάτων ένταξης και προσαρμογής.
Πού βρίσκεται το σχολείο, και πώς λειτουργεί;
Υπάρχει μία (1) ξεχωριστή αίθουσα για το σχολείο μέσα στο συγκρότημα του νοσοκομείου. Βρίσκεται στον Α΄ όροφο, στο χώρο όπου λειτουργούσε το αλλεργιολογικό τμήμα, κοντά στο αμφιθέατρο. Υπάρχει αίθουσα διδασκαλίας και μουσικής, γραφείο, καθώς και ένα υποτυπώδες media center. Σημειώνουμε ότι σε κάποιες κλινικές (Ογκολογικό, ΦΛΟΓΑ) υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένοι χώροι για παιδιά, στους οποίους απασχολούνται όταν το επιτρέπει η υγεία τους, με τη βοήθεια των δασκάλων. Επειδή το σχολείο δεν διαθέτει αίθουσες διδασκαλίας, όπως τις γνωρίζουμε στα υπόλοιπα σχολεία, ορίζοντας δηλαδή το φυσικό χώρο που ονομάζεται «σχολείο» και που οι μαθητές επισκέπτονται καθημερινά, στη δική μας περίπτωση το σχολείο επισκέπτεται τους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί συνήθως εργάζονται με τους μαθητές τους πρόσωπο με πρόσωπο στο κομοδίνο ή δίπλα στο κρεβάτι στο οποίο υποβάλλονται σε θεραπεία.
Πώς μπορεί να βοηθήσει το τοπικό σχολείο;
Η συνεργασία μεταξύ του σχολείου από το οποίο προέρχεται ο μαθητής και του σχολείου του νοσοκομείου είναι απαραίτητη τόσο για να συνεχιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η εκπαιδευτική βοήθεια κατά τη διάρκεια της νοσηλείας όσο και για να διευκολυνθεί η μετάβαση του μαθητή στο κανονικό του σχολείο όταν θα φύγει από το νοσοκομείο. Συγκεκριμένα το τοπικό σχολείο μπορεί να δώσει πληροφορίες σχετικά με το γνωστικό επίπεδο του μαθητή, σχέδια διδασκαλίας, τις σχέσεις του με συνομηλίκους του, την εν γένει συμπεριφορά του και άλλες σχετικές παρατηρήσεις.
Πού μπορώ να βρω πληροφορίες:
Θηβών και Λεβαδείας 1, Γουδή, Τ.Κ. 11527, Αθήνα, Τηλέφωνο/Φαξ: 210 7750065, Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: mail@dim-kyriak.att.sch.gr
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε από την ιστοσελίδα του Σχολείου στην ακόλουθη διεύθυνση
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΠΑΙΔΩΝ «ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΙ ΑΓΛΑΪΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ» : https://blogs.sch.gr/dimagkyria/
Παρουσία του Σχολείου κατά την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων προστασίας έναντι του κορωνοϊού COVID-19
Κατά το χρονικό διάστημα της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων προστασίας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, το σχολείο μας συμμετέχει στην εξ αποστάσεως διδασκαλία που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και για τα νοσηλευόμενα παιδιά, εκ παραλλήλου με τα σχολεία εγγραφής τους.
Μ’ αυτό τον τρόπο οι νοσηλευόμενοι μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου του Νοσοκομείου Παίδων «Π.& Αγλαΐα Κυριακού» μπορείτε να εισέρχεσθε με τους κωδικούς σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και στις ψηφιακές τάξεις του σχολείου μας, <Δημοτικό Σχολείο Αθήνας Νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐας Κυριακού> από το περιβάλλον της Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης <η-τάξη>, (eclass) για την εξ αποστάσεως διδακτική υποστήριξή σας και από το Σχολείο μας.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔ-ΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗ Ή ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ-ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΥΡΩΠΗ
Φύλλα εργασίας Διδακτικής Ενότητα_Ευρώπη
Μικροδιδασκαλία για την Ελληνική Γλώσσα ως Δεύτερη ή Ξένη
Δύο (2) μελέτες περίπτωσης ανηλίκων με εισαγγελική εντολή
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1η Επιστημονική Ημερίδα Σχολείο για το παιδί που νοσηλεύεται Πρακτικά
2η Επιστημονική Ημερίδα Εκπαίδευση Ανηλίκων με Εισαγγελική εντολή “Πρακτικά”
Ερευνητικό Πρόγραμμα – Μελοποιημένη ποίηση 2013-2014, Power Point Παρουσίαση 12/06/2014 – Αφίσα – Πρόσκληση
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Το Νοσοκομείο μας, στην προσπάθεια του να εξασφαλίσει ένα άνετο και ευχάριστο περιβάλλον για τα παιδιά που φιλοξενεί και τις οικογένειές τους, προσφέρει μία σειρά από υπηρεσίες υποστήριξης που πλαισιώνουν της βασικές ιατρονοσηλευτικές λειτουργίες του. Στη διάθεση σας θα βρείτε τον κατάλληλο ειδικό για να σας βοηθήσει με τις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού σας, όπως ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Το πλούσιο και πρωτοποριακό πρόγραμμα του περιγράφεται στο “Περιοδικό της Αγλαΐτσας” που διανέμεται δωρεάν στο Νοσοκομείο.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Στον περίβολο του Νοσοκομείου Αγλαΐα Κυριακού βρίσκεται το ιερό παρεκκλήσιο του Αγίου Στυλιανού το οποίο εγκαινιάστηκε από τον τότε επίσκοπο Γαρδικίου, Διονύσιο Ψαριανό.
Στο παρεκκλήσιο τελούνται κανονικά όλες οι ιερές ακολουθίες του εκκλησιαστικού έτους, αγρυπνίες και όλα τα ιερά μυστήρια βάση μηνιαίου προγράμματος.
Γιορτάζει στις 26 Νοεμβρίου κάθε χρόνο με πανηγυρικό εσπερινό, θεία λειτουργία κατά την ημέρα της εορτής, αρτοκλασία και λιτάνευση της ιεράς εικόνας του αγίου, παρουσία πλήθους κόσμου πιστών από τις γύρω περιοχές των ασθενών αλλά και των εργαζομένων του Νοσοκομείου.
Πατήρ Κυπριανός.